Recent twitter entries...

Since Oct,2008

Since Oct,2008
My anak2ku - My life!

Hi there!

I try to figure out what sort of blog that I want to write.. without any interesting idea on my mind, limited time and knowledge. Finally I decided to share my experience of starting a new phase of my life: being a father of my two charming prince and my two beautiful princess whose name are Iman Hafiy (19/02/2007), Siti Fadiyah (18/04/08) and Siti Fathiyah (20/11/2009) & Iman Hazim (19/09/2011)
Everytime I look at them.. I see hope renewed and how simple life can be.


* My thanks go to my beloved wife for showing me the real definitions of marriage and being the best mother for our kids..

Fine dine...

Sesampai saja di halaman rumah tidak ada seorangpun yang keluar menyambut papa, aik mana saja diorang nie dan hanya selepas membuka pintu grill barulah si adik yang siap berpakaian cantik keluar dengan senyuman manisnya. Papa terus memeluk dan mendukungnya masuk ke rumah, rupa-rupanya si kakak dan si abang sedang disiapkan oleh mama. Mamapun tidak kurang lawa dan masih jelita seperti dulu. Sempat lagi bergurau dengan mama "jangan lawa sangat nanti orang mengorat". Mama hanya tersenyum dan dengan lembut "thank you pa, biasa-biasa ja"

Rupa-rupanya mama bawa keluar makan malam sempena birthday papa yang ke-33. Si kakak beria mau pergi KFC manakala si abang ke MC'D dan si adik hanya tersengih-sengih. Bagi mengelakkan pergaduhan kami mengambil keputusan ke Pizza.























Semasa dalam kereta lagi papa telah berulangkali memberi peringatan tentang 'do & don't" dan suruh mengulang perkataan 'behave". Mereka mengulangnya dan angguk setuju tetapi baru saja sampai di basement parking si kakak sudah membuka pintu tanpa kebenaran. Adoi!!!


Alhamdulillah dalam pizza mereka berkelakuan baik malah si abang sudah pandai memesan makanan. Semua makan dengan teratur cuma si kakak yang awal selesai makan terus berkeliaran, apalagi si adik pun ingin turut serta. Hanya si abang yang bersungguh-sungguh menghabiskan semua makanan. Balik ke rumah lebih kurang pukul 9.00 malam, semua mengantuk akibat kekenyangan. Thanks mama, abang, kakak and dedek. -Love you all!


_____________________________________________________________________

Aik ingat sudah habis?

dan rupa-rupanya mama tidak akan melepaskan papa tanpa surprise. Papa yang terlentang di ruang tamu menonton tv tercengang-cengang melihat mama dengan penuh selamba menutup suis kipas dan masuk ke dapur. Kemudian dia keluar semula dengan Kek dan lilin yang bernyala! Kemudian anak-anak papa menyanyi dengan girangnya lagu happy birthday. Dan seperti selalunya pergaduhan tentang siapa yang patut tiup lilin. Lilin terpaksa dipasang berulang-kali bagi memuaskan hati budak-budak tak cukup umur tu! Adoi!!!

Comments (0)

Jika anak dibesarkan dengan PERMUSUHAN, dia belajar BERKELAHI,
Jika anak dibesarkan dengan CEMUHAN, dia belajar RENDAH DIRI,
Jika anak dibesarkan dengan PENGHINAAN, dia belajar MENYESALI DIRI,
Jika anak dibesarkan dengan TOLERANSI, dia belajar MENAHAN DIRI,
Jika anak dibesarkan dengan KEMEWAHAN, dia belajar PEMBAZIRAN,
Jika anak dibesarkan dengan KESEDERHANAAN, dia belajar MENSYUKURI, dan
Jika anak dibesarkan dengan DORONGAN, dia belajar PERCAYAKAN KASIH SAYANG!